گردان قرآنی حضرت قاسم بن الحسن(ع)

گردان قرآنی حضرت قاسم بن الحسن(ع)
طبقه بندی موضوعی

آن

چهارشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸ ق.ظ

"بسم رب الفلق"

فلق یعنی نشانه ،یعنی نشانه ی شدن ،یعنی نشانه ی تغییر،یعنی نشانه ی تحول ،یعنی نشانه ی انقلاب!

انقلاب؟

چه انقلابی؟     کی منقلب میشه؟      چه زمانی منقلب میشه؟

انقلاب از نوع ارتکاب فعل،منقلب شونده فاعل فعل،زمان انقلاب هر"آن"

"آن"؟

"آن"یعنی لحظه،یعنی همان تک تک لحظاتی که در گذرند و همه ی آنها برای خودشان یک فعل دارند،چه خیر،چه شر!

به تو پناه می برم ای خدا از آنی که برای تو نباشد . . . « قل اعوذ برب الفلق »

به تو پناه می برم ای خدا از مخلوقات تو ، از اینکه شری به من برسانند ومن از رد آن ناتوان باشم . . . «  من شر ما خلق »

به تو پناه می برم ای خدا از تاریکی های گسترده شده ،از اینکه شیاطین در تاریکی ها راحت تر به من شر برسانند و من از رد آن ناتوان باشم . . . « و من شر غاسق اذا وقب »

به تو پناه می برم ای خدا از کسی که گره در کار می اندازند و با این گره در کار انداختن به من شر برسانند و من از رد آن ناتوان باشم . . . « و من شر النفاثات فى العقد »

به تو پناه می برم ای خدا ازحسودی که حسادت میکند ،از کسی که نعمت های دیگران را از میان می برند،از کسی که حاضر است همه را بسوزاند حتی اگر خودش هم بسوزد و من از رد شر آن ناتوان باشم . . . « و من شر حاسد اذا حسد »

پروردگارا ،این همه ناتوانی مرا با آن همه قدرت خود بپوشان و مرا در آن پناهگاه امن خود پناه ده!

پروردگارا،به تو پناه می برم تا آن من از آن تو باشد.

ای پروردگار آن . . . ای رب فلق

دعای امیر المومنین(ع) درباره استعاذه:
«اللَّهُمَّ بِتَأَلُّقِ نُورِ بَهَاءِ عَرْشِکَ مِنْ أَعْدَائِی اسْتَتَرْتُ وَ بِسَطْوَةِ الْجَبَرُوتِ مِنْ کَمَالِ عِزِّکَ مِمَّنْ یَکِیدُنِی احْتَجَبْتُ وَ بِسُلْطَانِکَ الْعَظِیمِ مِنْ شَرِّ کُلِّ سُلْطَانٍ وَ شَیْطَانٍ اسْتَعَذْتُ وَ مِنْ فَرَائِضِ نِعْمَتِکَ وَ جَزِیلِ عَطِیَّتِکَ یَا مَوْلَایَ طَلَبْتُ کَیْفَ أَخَافُ وَ أَنْتَ أَمَلِی وَ کَیْفَ أُضَامُ وَ عَلَیْکَ مُتَّکَلِی أَسْلَمْتُ إِلَیْکَ نَفْسِی وَ فَوَّضْتُ إِلَیْکَ أَمْرِی وَ تَوَکَّلْتُ فِی کُلِّ أَحْوَالِی عَلَیْکَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ محمد وَ اشْفِنِی وَ اکْفِنِی وَ اغْلِبْ لِی مَنْ غَلَبَنِی یَا غَالِباً غَیْرَ مَغْلُوبٍ زَجَرْتُ کُلَّ رَاصِدٍ رَصَدَ وَ مَارِدٍ مَرَدَ وَ حَاسِدٍ حَسَدَ وَ عَانِدٍ عَنَدَ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ. قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ  اللَّهُ الصَّمَدُ. لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ  وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ کَذَلِکَ اللَّهُ رَبُّنَا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ إِنَّهُ قَوِیٌّ مُعِینٌ‏»

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۰۶
گردان قرآنی قاسم بن الحسن (ع)

نظرات  (۴)

سلام
خیلی خوب بود، فقط اسمتونو بزارید...
خداقوت...
۰۶ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۰۸ محمد مبین رستمی
خوب بود...
فقط اسمت رو هم بذار میخوای پیرهن پاره کنی...؟

"آن"یعنی لحظه،یعنی همان تک تک لحظاتی که در گذرند و همه ی آنها برای خودشان یک فعل دارند،چه خیر،چه شر!

این خیلی قشنگ بود ...
گردان قاسم (ع) گردان آینده داری ست...

با سلام
منجات با طعم سوره فلق فوق العاده بود
چقدر خوب میشد اگر مناجات نامه ای می نوشتید با طعم سوره ها

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی